Kleine kindjes worden groot... - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van sanneholtslag - WaarBenJij.nu Kleine kindjes worden groot... - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van sanneholtslag - WaarBenJij.nu

Kleine kindjes worden groot...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2007 | Ierland, Maynooth

Na drie weken in Maynooth lijkt het alsof het nooit anders geweest is. Ik voel me al helemaal vertrouwd en thuis in het dorpje, mijn huisje en op de campus; kleine wereld. Hoewel er 9000 studenten zijn kom ik toch constant bekenden tegen, voornamelijk internationale studenten, en door het grote aantal internationale feestjes worden dat er steeds meer. Omdat het dus niet al teveel tijd kost om Maynooth en omgeving te verkennen ben ik afgelopen naar het noorden van Ierland afgereisd, om ‘mijn’ familie op te zoeken, waar ik twee jaar geleden als au pair gewerkt en gewoond heb. Toen ik de twee jongetjes (1 en 2 jaar) waar ik voor zorgde achterliet had de 1-jarige, nog half kaal, net z’n eerste stapjes gezet en eerste woordje (‘biscuit’) gezegd en de 2-jarige was bezig te leren tellen. En nu! De jongste had engelachtige krulletjes tot op z’n schouders en rende het grootste deel van de dag hyperactief door de woonkamer en de oudste zei met een zorgelijk gezicht dat we vandaag beter geen wandeling naar het strand konden maken omdat er teveel wind stond (!). Op zondag waande ik mij weer in mijn oude rol, omdat de ouders beiden moesten werken en ik op de kinderen paste. Was erg leuk om mezelf even terug in de tijd te zetten, maar was ergens ook heel blij dat ik ’s avonds weer naar Maynooth terug kon. Alleen maar voor mezelf verantwoordelijk te zijn. Verder bracht het vooral veel herinneringen naar boven om weer rond te lopen in de buurt waar ik een half jaar gewoond heb. Het is een klein dorpje, maar in de afgelopen 2 jaar zijn er twee nieuwe woonwijken bijgekomen; er wordt veel geklaagd dat Ierland te snel groeit en vooral de wegen en het openbaar vervoer het niet kunnen bijhouden en de natuur het zwaar te verduren heeft. Dat merk je ook als je om je heen kijkt: veel afval in de bermen en de wegen zijn vaak maar breed genoeg om 1 auto door te laten. Toch zijn dit vooral details in het Ierse landschap, zoals ik dat zag op weg naar het noorden; glooiende heuvels in verschillende bruine en groene tinten, kleine witte cottages, Keltische kruisen midden in weilanden en de rotsachtige kust met kleine stukjes zandstrand. Nederland blijft toch het land waar ik me het meeste thuis voel, maar Ierland komt dichtbij…

  • 13 Februari 2007 - 19:45

    Lisa:

    Hoi Sanne!
    Erg leuk om elke keer je verhalen te lezen, ik krijg een mail en begin dan meteen weer te lezen! Ik hoop dat je het nog super naar je zin hebt! Heel veel plezier nog! En tot snel!
    Veel liefs en dikke kus je huisgenootje Lisa

  • 13 Februari 2007 - 20:41

    Mirjam:

    Ha Sanne!

    Wat leuk dat je terug bent geweest naar je 'oude' stadje, kan me voorstellen dat dat wel een beetje vreemd moet zijn geweest! Je hebt er toch een half jaar gewoond.

    Geniet ervan!

    Kus, Mirjam

  • 13 Februari 2007 - 21:07

    Karin Kortenhorst:

    Ha Sanne,
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag.leuke dag gehad? Ik vond het heel gezellig dat jij en gerdien bij me kwamen eten.Erg leuk om je mails te lezen en goed om te horen dat het oke is met jou. Ik ben nu bezig met de voorbereiding voor de presentatie in Australie en ben heel benieuwd naar het land.
    Dikke zoen Karin en veel plezier.

  • 13 Februari 2007 - 21:54

    Virry:

    hier even snel vanuit het warme esteli! Ik ben blij dat het goed met je gaat en je al lekker gewend bent! liefs

  • 14 Februari 2007 - 01:15

    Karen:

    Ha Sanne!
    Super dat je je al lekker thuis voelt daar; ik heb toch moeite gehad met de afweging bier (Ierland) of zon (California) maar wel het idee dat ik de goede keus gemaakt heb; geniet van de Guiness daar en tot snel! x Karen

  • 14 Februari 2007 - 08:27

    Bente:

    Lieve Sanne
    Die feestjes klinken goed, het lijkt me erg fijn dat je in een groep bent waar iedereen nieuw en onbekend is, dan is iedereen zo open tegen elkaar! Ontmoet je ook wel Ieren of gaat dat moeilijker?
    Wat fijn dat je Ierland al een beetje als je eigen land voelt, ik hoop dat je niet op een dag besluit dat je je toch meer thuis voelt in Ierland, datkan je ons niet aandoen!
    Liefs
    Bente

  • 14 Februari 2007 - 12:47

    Gerdien S:

    Beste Sanne, Fijn dat je al helemaal in het (internationale) studentenleven zit. Ben benieuwd of en hoe anders je het onderwijs in je mega Harr Potter universiteit ervaart. Geniet ervan! Groeten Gerdien S.

  • 14 Februari 2007 - 15:46

    Sita:

    hey hey,
    Leuk bericht! pas maar op dat je geen mooie Ier tegen het lijf loopt.. dan wordt het nog je ''echte'' thuis ;)
    liefs,

  • 14 Februari 2007 - 17:07

    Ingrid:

    Hoi Sanne,

    fijn om te lezen dat je het daar alweer helemaal naar je zin hebt! waar je je van te voren ook al niet druk om kunt maken he. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen, dus blijf schrijven, feesten, rondreizen en af en toe een beetje studeren :-)

    Liefs Ingrid
    (en dank voor je berichtjes op ´mijn´ site)

  • 14 Februari 2007 - 17:34

    Ton En Ria:

    Wat leuk Sanne dat je het nu volop naar je zin hebt, na de eerste dagen dat het wennen was om weg te zijn uit je vertrouwde omgeving. Ik vindt het leuk om je verhalen te lezen. En ja, kleine meisjes worden groot. Je weet dingen ook leuk te schrijven. Groeten van de varkentjes en ons tweeën.

  • 14 Februari 2007 - 17:37

    Ton En Ria:

    Wat leuk Sanne dat je het nu volop naar je zin hebt, na de eerste dagen dat het wennen was om weg te zijn uit je vertrouwde omgeving. Ik vindt het leuk om je verhalen te lezen. En ja, kleine meisjes worden groot. Je weet dingen ook leuk te schrijven. Groeten van de varkentjes en ons tweeën.

  • 16 Februari 2007 - 21:48

    Maria:

    Lieve Sanne,

    ben blij dat het goed gaat, al helemaal thuis aan het geraken... Je mag best twee 'thuissen' hebben, heb ik ook en het voelt ook wel fijn! Geniet en leef je leven!

    liefs maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 35757

Voorgaande reizen:

15 Juni 2013 - 15 Juni 2014

Adviser at VSO Nigeria

01 December 2012 - 19 Mei 2013

Learning Advisor for VSO Cambodia

01 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Student Anthropology at NUIM

Landen bezocht: