Irish Coffee en Harry Potter - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van sanneholtslag - WaarBenJij.nu Irish Coffee en Harry Potter - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van sanneholtslag - WaarBenJij.nu

Irish Coffee en Harry Potter

Door: Webmaster

29 Januari 2007 | Ierland, Maynooth

Heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes!! Heel verwarmend, als tegenpool van mijn koude kamertje! Ik heb mezelf een warm vest, tweede dekbed en kruik aangeschaft en ik begin ook al te acclimatiseren ;) , kortom: ik raak steeds meer ingeburgerd, ook in Maynooth zelf. De universiteit neemt de helft van het dorpje in beslag en alle faciliteiten zijn dan ook op studenten afgestemd. Met maar een aantal duizend inwoner zijn er zeven (!) supermarkten, drie grote pubs, twee nachtclubs en een aantal koffiebarretjes. Het dorpje was dan ook uitgestorven toen ik aankwam (nu een week geleden), omdat er sinds de kerst geen colleges meer werden gegeven en bijna iedereen naar familie elders in Ierland was vertrokken. Vandaag zijn de colleges weer begonnen, tot tevredenheid van de inwoners blijkbaar, want gisteravond in de pub wilde een oudere vrouw mij en een aantal andere studenten niet laten passeren voordat ze ons op het hart had gedrukt dat we heel erg welkom waren, dat ze ons zo gemist had de afgelopen maand en of we nooit meer weg wilden gaan. Voor haar op de bar stonden een aantal lege glazen Irish Coffee… Hoewel het misschien een andere oorzaak had dat deze vrouw zo aardig was zijn de Ieren die ik tot nu toe ontmoet heb heel erg behulpzaam en vriendelijk. Vraag naar de weg en ze lopen zo een aantal straten met je mee om je op de goede weg te krijgen.
De campus van de universiteit is trouwens geweldig! Het bestaat uit twee delen; een nieuw deel, waar ik de meeste colleges heb en een ouder deel dat in een groot gerenoveerd kloostercomplex is geplaatst. Met gangen en grote hallen waar Harry Potter jaloers op zou worden. Er worden zelfs nog priesters opgeleid en ik sprak twee Amerikaanse studenten die speciaal hiervoor naar Maynooth waren gekomen. De internationale studentengroep bestaat voor de helft uit Amerikaanse studenten en zo’n beetje elk Europees land is vertegenwoordigd in de andere helft, inclusief Gerda uit Groningen en mezelf voor Nederland.
Afgelopen weekend ben ik naar Dublin geweest; voelde vertrouwd om terug te zijn en er scheen niks veranderd in twee jaar tijd. De ‘International Society’ organiseert maandelijks een reis naar Ierse bestemming, dus er is nog genoeg te zien…
Ik wens jullie heel veel plezier in Californië, Chili, Zuid-Afrika, Guatemala, Nicaragua, Ierland, Australië en natuurlijk Nederland! Veel liefs!

• 29 Januari 2007 - 18:33

Michelle:

Wat leuk dat je het daar zo naar je zin hebt!De universiteit klinkt leuk. Wat grappig dat ze vanuit Amerika naar Ierland komen voor een opleiding tot priester. Ik wens je veel warmte toe, want begrijp dat je dat wel kan gebruiken.

Liefs Michelle

• 29 Januari 2007 - 19:40

Lies Kortenhorst:

Ha, die Sanne.
    Eerst blauwe luchten en nu Irish coffee. Wie zou daar niet jaloers op worden. Leuk om je berichten te horen. Heb je in Dublin nog iets gemerkt van de historische ommekeer die daar dit weekend plaatsvond? De Sinn Fein heeft na 100 jaar gewapende strijd tegen de Britten het gezag van de Britse politie en justitie erkend. Tijd voor vrede, je bent er precies op het juiste moment. Ik herstel van een naargeestig bezoek aan de tandarts, overigens was de lucht ook blauw hier vandaag....
    Groetjes en liefs, Lies

• 29 Januari 2007 - 19:42

Anneke:

echt fijn dat je je plekje weer gevonden hebt! en zo te horen moet het wel heel leuk zijn om daar student te zijn! hopelijk geven de zonnestralen daar net wat extra warmte voor de kou!
    liefs Anneke

• 29 Januari 2007 - 22:23

Carlinde:

Elke land vertegenwoordigd ... Gerda voor Groningen, jij voor Nederland (geestig), X

• 30 Januari 2007 - 14:57

Rob:

Als de campus er al uit ziet als een Harry Potter kasteel dan moet de universiteit zelf helemaal geweldig zijn! Wel grappig te lezen dat het hele dorp, economisch en sociaal, draait om studenten en de universiteit zelf. En dan het multiculturele imago nog. Het moet vast erg leerzaam en gezellig zijn om tussen zoveel etniciteiten/nationaliteiten/groepen.... mensen te wonen en studeren.
    Ik ga je log met enthousiastme bijhouden en.. we drinken een Irish Coffee wanneer je terug bent :)

• 30 Januari 2007 - 19:29

Sarah:

Hé Sanne, fijn dat het je nu al zo bevalt! Het klinkt lekker fris...je verhaal. Heb je al wat van de omgeving gezien? Is het zwaar qua studie? Veel plezier verder, groetjes Sarah

• 31 Januari 2007 - 07:24

Bente:

Lieve Sanne
    Het klinkt geweldig, wat je vertelt! Het heeft mij altijd al leuk geleken om op, of vlakbij een campus te wonen, dan ben je pas een echte student (en niet zo'n halfslachtige als hier in Amsterdam) en het Harry Potter-gevoel draagt daar natuurlijk nog extra aan bij!
    Hoe is je huisje verder, kruip je 's avonds af en toe lekker bij de kachel met je huisgenoten?
    Blijf er heel veel van genieten!
    Kus
    Bente

• 31 Januari 2007 - 09:15

Evelien:

Lieve Sanne,
    Wat leuk om te horen dat het goed gaat met mijn huisgenootje! Gelukkig zijn de Ieren een beetje lief voor jullie! Heel veel plezier daar en ik hoop gauw meer te lezen van Sanne's Ierse avonturen!

Kus,

Evelien

• 03 Februari 2007 - 17:16

Mirjam:

Lieve Sanne,

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het fijn hebt. Houden zo!

Liefs en een beetje zon & warmte,

Mirjam