'You are my Scotland'... - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van sanneholtslag - WaarBenJij.nu 'You are my Scotland'... - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van sanneholtslag - WaarBenJij.nu

'You are my Scotland'...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

25 Maart 2007 | Ierland, Maynooth

Dag lieve iedereen!
Heel erg bedankt voor alle lieve en leuke reacties op mijn laatste berichtje! Ik heb het al eerder geschreven, maar nogmaals: het is zo fijn om iets te ontvangen van ‘thuis’. Hopelijk gaat alles goed waar je ook bent! Mijn tijd in Ierland is nu voor de helft om; gaat zo snel als ik terugdenk aan wanneer ik aankwam, maar lijkt op bepaalde momenten ook langzaam te gaan, doordeweeks als ik een gewone student in Maynooth ben. Maar afgelopen week was het studieweek: een week geen colleges om bij te lezen voor alle vakken… maar het is natuurlijk veel leuker om rond te reizen! Samen met Janne en Guro, 2 Noorse meiden, ben ik 5 dagen naar Edinburgh afgereisd, de stad waar ik altijd al heen heb gewild. En na 5 dagen was het heel moeilijk om afscheid te nemen van deze stad waar ik verliefd op ben geworden! Als er een plaats is waar sprookjes worden geboren, dan moet het Edinburgh zijn. Middeleeuwse gebouwen, met tal van erkers, torentjes, doorkijkjes en trappetjes: alsof de stad bestaat uit allemaal kasteeltjes, met als ‘big papa’ Edinburgh Castle bovenop de berg waar Edinburgh tegenop is gebouwd. Als je ooit besluit om naar Edinburgh te gaan; ga rond pasen: de berg is bedekt met narcissen, op elk groen stukje dat te vinden is. Maar het allermooiste aan de stad is de sfeer. De gemoedelijkheid en ook trotsheid van de Schotten, het accent, de kilts, en als je door de stad loopt brengt de wind vaak klanken van een doedelzak die ergens in de stad bespeeld wordt (beetje toeristisch, maar in dit geval helemaal niet erg…). Omdat we ook een andere kant van Schotland wilden zien hebben we op dag drie de ‘Scotrail’ genomen richting de Highlands. Een treinreis van twee uur, met veel mooie uitzichten op meertjes, kleine stadjes en natuurlijk schapen en fazanten. Dat de man met het koffiekarretje aan het eind van de reis iedereen via de intercom bedankte voor het kopen van koffie geeft een idee van de Schotse mentaliteit. Aangekomen aan de voet van de Highlands besloten we 1 van de uitgezette wandelingen in de bergen te maken; geweldig! We begonnen onderaan, in t-shirts met korte mouwen, want de lente was ook begonnen in Schotland en geleidelijk naar boven kwamen we sneeuw tegen (!) die steeds dikker werd, totdat ik letterlijk tot mijn knieën in de sneeuw stond! Een sneeuwballengevecht op de top was onvermijdelijk. Helaas heb ik geen digitale camera om foto’s bij te voegen, maar het uitzicht was onbeschrijfelijk mooi met berg na berg en als je goed keek af en toe een ruïne of een kudde schapen (helaas geen Schotste Hooglanders kunnen spotten). Op onze laatste avond zijn we op de Schotste toer gegaan met een diner van haggis (vegetarische haggis voor mij ;) ) en whisky-shots en daarna weer terug naar het vliegveld en in hetzelfde vliegtuig als drie Schotten in kilt die liedjes zongen als ‘You are my Scotland, my only Scotland, you make me happy, your skies are grey…’

  • 25 Maart 2007 - 16:54

    Carlinde:

    valt dat gereis tegenwoordig ook al onder studeren? lanterfanten zul je bedoelen! dat is er hier niet bij hoor, ik knap welhaast uiteen van jaloezie! haha - nougoed, blij te horen dat het goed met je gaat en liefs

  • 25 Maart 2007 - 17:41

    Bente:

    Lieve Sanne

    Ik heb zo veel goede verhalen over Edinburgh gehoord en na het lezen van jouw verslag moet ik er zeker een keer heen!

    kus
    Bente

  • 25 Maart 2007 - 19:27

    Vera:

    He Sanne!
    Wat lijkt me Ierland mooi zeg, je maakt me echt helemaal enthousiast over dat land. Fijn dat je er zo van geniet! Blijf dat vooral doen :)
    kus!

  • 26 Maart 2007 - 03:08

    Karen:

    Fantastisch! Ik wil ook naar Edinburgh!! Hier gaat alles trouwens ook hartstikke goed: mijn vriend is hier voor 2 weken en ik ben dus helemaal in de wolken :D x

  • 26 Maart 2007 - 09:29

    Mirjam:

    Lieve Sanne,

    Je maakt ons zo wel jaloers met je verhalen over de andere kant van Het Kanaal. Edinburgh klinkt nu al als een 'must go'. Fijn dat je er zo van geniet.

    Liefs Mirjam

  • 26 Maart 2007 - 15:13

    Natas:

    Hey Sanne!

    goed om te lezen dat het goed met je gaat! Ik krijg echt de kriebels om eens naar schotland te gaan! en ook Ierland dat is zo'n mooi land daar wil ik echt nog eens heen! Maar mag niet klagen zit hier op een tropisch eiland in Maleisie, maar toch kou een sneeuw.. is toch ook leuk ;)

    kus

  • 26 Maart 2007 - 15:24

    Lotte:

    He Sanne, leuk om te lezen wat jij beleeft aan de andere kant van Ierland! Edinburgh klinkt inderdaad fantastisch en weer heel anders dan hier aan de zuidkust! Kijk ernaar uit je binnenkort hier te zien! Heb je deze kant van Ierland al een gezien?
    Liefs, knuffel Lotte

  • 29 Maart 2007 - 13:04

    Anneke:

    Hee lieve sanne! goed dat je het er gewoon van neemt en lekker naar schotland bent afgereisd! woow dat klinkt wel echt als de moeite waard!volgens mij suupermooi!! en ja, het klopt dat ik nog meer met mn blank zijn geconfronteerd wordt in ZAF! geeft een heel gek gevoel..
    houd de mood erin en hopelijk heeft de trip je weer veel nieuwe energie gegeven om er fris tegenaan te gaan met de studie!
    Dikke knuffel uit het verre zuiden!

  • 31 Maart 2007 - 17:52

    Sarah:

    Hé Sanne, wat klinkt je verhaal weer mooi zeg! We hebben helemaal geen foto's nodig, ik zie al een compleet sprookje voor me. Ik had altijd al het idee dat het noorden ook de moeite waard is voor een reisje. Nu weet ik het zeker... Groetjes Sarah

  • 02 April 2007 - 02:02

    José:

    Heej Sanne,
    Dat klinkt als een goede invulling voor je 'studeer'week! Edinburgh staat ook op mijn verlanglijstje (maar ja, wat niet...), en na jouw belevenissen wil ik er zeker snel naar toe. Al is het alleen maar om ook de doedelzakken en schotse liedjes te horen :-).

  • 04 April 2007 - 20:17

    Ingrid:

    tja niet een heel originele reactie, maar het klinkt allemaal weer geweldig! houden zo en succes met de studie. liefs ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 35779

Voorgaande reizen:

15 Juni 2013 - 15 Juni 2014

Adviser at VSO Nigeria

01 December 2012 - 19 Mei 2013

Learning Advisor for VSO Cambodia

01 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Student Anthropology at NUIM

Landen bezocht: