Woeste zee en brandende kegels - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van sanneholtslag - WaarBenJij.nu Woeste zee en brandende kegels - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van sanneholtslag - WaarBenJij.nu

Woeste zee en brandende kegels

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

02 Maart 2007 | Ierland, Maynooth

Allereerst heeeeel erg bedankt voor alle lieve, enthousiast berichtjes! Niets is fijner dan even met 'thuis' verbonden te zijn op die manier op momenten dat het iets minder gaat! Het is alweer drie weken geleden sinds mijn laatste bericht (maar deze traagheid over het internet zijn de meesten van jullie wel van mij gewend...)en ik ben vooral bezig geweest te herstellen van de griep. Dat is toch wel de ultieme heimwee test: snotterend een week lang in bed liggen. Juist daarom was het zo leuk om berichtjes van jullie te ontvangen! Ik ben nu gelukkig weer opgeknapt en heb vorige week samen met wat andere internationals een lange wandeling gemaakt langs de kust, met vlak onder het wandelpad de woeste zee met rotsachtige kliffen. Heerlijk om je hoofd leeg te laten waaien en uit te kijken over de eindeloze zee. Met wilde haren en rode wangen zaten we in de trein op weg naar huis, helemaal passend in de sfeer die daar op dat moment heerste: een lading supporters op weg naar de rugby-wedstrijd in Dublin tegen Engeland (nog nooit zoveel groen, de nationale kleur van Ierland, bij elkaar gezien). De trein reed vlak langs het stadion en het zag er zwart van de... politie. 1 van de supporters vertelde ons dat de laatste rugbywedstrijd tegen Engeland in 1920 was gespeeld en uit was gemond in een massamoord waarbij een aantal Ierse supporters om het leven waren gekomen. Gelukkig waren de Ieren en Engelsen dit keer vreedzamer, met een einduitslag van 43-13. Voor Ierland. Guinness!!
Om naast internationals ook 'echte Ieren' te ontmoeten ben ik lid geworden van de 'juggling society' op de universiteit. Ik probeer mezelf al voor de afgelopen 5 jaar te leren jongleren, zonder succes, dus dit leek me een gouden kans om me serieus in de jongleerwereld te storten. En wat voor wereld! Er zijn ongeveer 20 leden, allemaal sinds 2-3 jaar aan het oefenen en de meeste straatartiesten die ik heb gezien hebben niet het niveau van deze Ieren: 3, 4, 5 ballen tegelijk, ringen, kegels: alles vliegt in het rond! En als het helemaal donker is worden alle atributen in brand gestoken... Vorige week probeerde iemand met 4 brandende ballen te jongleren, ging erg goed, totdat hij tot de conclusie kwam dat de speciale handschoenen die hij droeg voor goed gebruik eerst nat moesten worden gemaakt. Oh. Kortom: voor volgende week moet er een nieuw paar handschoenen worden aangeschaft... gelukkig geen blijvende schade aangericht! Naast de juggling society ben ik ook lid geworden van de hiking society. Volgende week is de eerste tripl; een weekend wandelen/bergklimmen in Connemara. Bijna elke film waarin je Ierse natuur ziet is in dit gebied opgenomen: adembenemende uitzichten: here I come!
Een dikke knuffel van de Ierse kaboutertjes en mij!

  • 02 Maart 2007 - 12:22

    Mirjam:

    Meissie!

    Klinkt alsof je het naar je zin hebt! Wat vervelend dat je een griepte te pakken had, gelukkig ben je weer herstellende. Leuk dat je zo actief mee gaat doen met die verenigingen, ik verwacht heel wat jongleerkunstjes als je terug bent?!

    Liefs en beterschap (als dat nog nodig is...)

  • 02 Maart 2007 - 15:22

    Ingrid:

    Hoi Sanne,

    klinkt allemaal weer super! lekker wandelen in de ierse natuur en meteen een bijbaantje voor als je thuis in nederland bent; niet langer wc´s schoonmaken, maar jongeleren in hoog catherijne! Ga door met genieten. liefs ingrid

  • 02 Maart 2007 - 16:59

    Virry:

    Lieve Sanne! Connemara ken ik alleen van de whisky... Als je weer in NL bent moet je maar een show met brandende ballen geven denk ik! Veel liefs van Virry

  • 02 Maart 2007 - 17:18

    Marlise:

    Hoi Sanne,

    Wat vervelend dat je ziek was. Het eerste wat ze deden toen ik in Riverside aankwam was me een mantoux (tbc)-test geven en een griepprik. Hoewel dat in jouw geval handig had kunnen zijn vond ik het toen heel overdreven. Dat jongleren klinkt echt heel leuk! Ik kan het alleen met twee ballen, maar ik denk niet dat je dat al jongleren noemt... Je moet maar een showtje geven als je weer terug bent. Veel plezier nog!

  • 03 Maart 2007 - 04:46

    Karen:

    Ha Sanne! Gelukkig ben je weer beter; of zoals ze hier zouden zeggen: 'Thank God!!!(met veel uitroeptekens)

    Hoop dat je geniet van de hiketrip! Dikke kus Karen

  • 03 Maart 2007 - 18:45

    Sarah:

    Hé Sanne,

    leuk om weer zo'n mooi verhaal van je te lezen. Je beschrijft het leuk! Vervelend dat je ziek was, ik hoop voor je dat er toch wel mensen in de buurt waren die een beetje voor je konden zorgen. Anders is het inderdaad erg eenzaam! Maar goed dat heb je ook weer doorstaan...
    Wauw! Hiken in de bergen, het klinkt echt super! Vergeet je geen foto's te maken van dat mooie landschap?! Veel plezier verder, liefs Sarah

  • 05 Maart 2007 - 12:49

    Anneke:

    Hee lieve meid! weer helemaal hersteld??leuk dat je zo inburgert door lid te worden van verenigingen:) jaa je internationale netwerk groeit en bloeit zo :)
    ben benieuwd naar de mooie foto's van je hike-trip!
    Take care!
    liefs Anneke

  • 20 Maart 2007 - 00:40

    Saskia:

    Vervelend dat je zo ziek was geweest. Inderdaad de ultieme heimwee test :(

    Veel plezier met al je societies en ik ben ook heel benieuwd naar een jongleer voorstelling wanneer je weer terug bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 35777

Voorgaande reizen:

15 Juni 2013 - 15 Juni 2014

Adviser at VSO Nigeria

01 December 2012 - 19 Mei 2013

Learning Advisor for VSO Cambodia

01 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Student Anthropology at NUIM

Landen bezocht: